29 November 2009

Dingen die opvielen in de week van: 24 - 29 November

Pepernoten

Yup pepernoten, want die kreeg ik deze week met de post. En stroopwafels, drop en nog wat meer Nederlands spul wat uitermate geschikt is om mijn (Nederlandse) stagebegeleidster die redelijk deprived is van alles Holland's om te kopen. Niet dat dat nodig is, maar ze was er toch wel erg blij mee.

En onverwacht maar toch nog gebeurd: ik heb mijn Engelse accent gevonden! Het irritante is nu alleen dat mensen er niet meer van uitgaan dat ik buitenlands ben en denken dat ik alles en iedereen begrijp. Nu gaan ze er dus gewoon van uit dat ik een of andere idioot ben wanneer ik weer sta te stuntelen bij de self-checkout in Sainbury's (wat ze toch al deden gezien ik de neiging heb terug te praten tegen het ding, I like having conversations with inanimate objects).

En kerst kan nu echt gaan beginnen: ik heb mijn eerste Christmas-dinner er al weer op zitten gezien een van mijn flatmates gisteren al naar huis is vertrokken voor de kerst en vanaf 1 december mogen desks ook versierd worden. De verlichte sneeuwmannetjes houden zich nu nog schuil in de lades, maar vanaf overmorgen mogen ze dus tevoorschijn komen. En wanneer je je office deelt met 6 anderen, waarvan 5 kerst-en-koopjes-verslaafde meiden (en één man die het allemaal met lede ogen aanziet) dan belooft het interessant te worden. Er is in ieder geval al een dringende behoefte om het hele kantoor vol te hangen met faery lights, wat nog niet zo'n gek idee is gezien het hier al rond half 4 donker begint te worden (de zon ging deze week voor het eerst voor 4pm onder).

En gezien het nu bijna december is, en dus bijna het eind van het jaar, begint het bij mij ook weer te kriebelen. Nee, geen Sinterklaas en ook geen Kerst, maar lijstjes! Eindejaarslijstjes. Yup, ik ben zo'n ziekelijke persoon die ieder jaar (en inmiddels ook ieder half jaar) weer weken bezig is om alle albums, singles en sinds vorig jaar ook EPs van het afgelopen jaar terug te luisteren om uiteindelijk met een totaal nutteloos lijstje te komen met wat volgens mij de meest waardige albums waren van dat jaar. Ik maak echter geen 'best of the decade' lijstje, vooral omdat dit decennium nog een heel jaar duurt, maar ook omdat dat gewoon meer tijd kost (volgend jaar :) ). Nog geen muzieklijstje nu, maar een shop-lijstje, gezien dat een van de favoriete bezigheden is van iedereen op kantoor en je er zo makkelijk in meegaat :) :

1. Joy
2. Topshop
3. Office
4. Camden Market (usually too busy, but nice if you go at really unusual times)
5. Vintage stores (most of the clothes there are just blatantly ridiculous, but it's really cheap)

No comments:

Post a Comment