6 December 2009

Dingen die opvielen in de week van: 30 november - 6 december

It's the season to be jolly...

Jammer genoeg is dat alleen niet helemaal aan mij besteed. Okay, het versieren van het kantoor met 12 (!!) glitter-kerstboompjes was leuk, en de nieuwe printer (die naast mijn bureau staat, en teveel herrie en onherkenbare geuren produceert) ziet er opeens een stuk gezelliger uit, maar daar mag het van mij dan ook bij ophouden. Al was het alleen maar vanwege mijn allergie voor alles kerstboom-gerelateerd (serieus, hou kerstbomen bij mij uit de buurt). Wanneer Kerst voor de deur staat, staan hier namelijk ook de charities voor de deur. En dan niet zoals in Nederland met een bescheiden collectebus, neen, in een grote stad als London pakt men het groots aan: emmers (meervoud ja) worden geacht gevuld te worden door alle passers-by. En wat krijg je daarvoor terug? Hetgene waar ik misschien wel de grootste hekel aan heb: christmas carols. Gelukkig heb ik dan nog mijn mp3-speler. Gehoor zal ik helaas niet meer hebben wanneer ik terug kom naar Nederland, hij staat inmiddels namelijk al twee keer zo hard als normaal om alles Kerst-gerelateerd uit te blocken wanneer ik over straat loop.

En weer iets onverwachts gebeurd deze week: ik ben iemand tegengekomen die van het bestaan van de stad Nijmegen weet! En dat hebben we te danken aan de shirts van NEC, die zijn verkozen tot een van de lelijkste shirts van Europa. Well, at least they're Christmassy (not that that's necessarily a good thing, see above rant). Ah, is die voetbal-obsessie van de Engelsen toch nog ergens goed voor. And while we're on the topic, ik heb gehoord dat Nederland voor het eerst sinds ik me kan herinneren niet is ingedeeld in de 'poule des doods', that's progress then. Nu nog verzinnen voor welk land ik deze keer ben, gezien Zweden zich helaas niet gekwalifeerd heeft. Ik neig op het moment naar Denemarken, maar volgens mij zal het me niet in dank worden afgenomen als ik deze keer weer voor een team in 'onze' poule ben (of wel Daniƫlle?).

And now that we've come to the topic of sports: het is me inmiddels al een paar keer gevraagd, maar nee, ik kan in London geen schaatsen kijken. De NOS streamt alle wedstrijden inderdaad live op internet, maar die kun je niet zien als je niet in Nederland bent (het nut daarvan gaat op het moment volledig aan mij voorbij). Ik kan wel de samenvattingen zien, maar daar kun je alleen bij komen door op de headlines te klikken, waardoor je de uitslag al weet, dus ja, de spanning van het zien van een echte race gaat enigzins aan me voorbij. Opeens begrijp ik waarom sommige personen hun ouders vragen hele voetbalwedstrijden op te nemen en alle voetbal-gerelateerde websites en tv-programma's mijden tot het moment dat ze de wedstrijd zelf hebben gezien.

Ik heb trouwens ook wat instellingen aangepast, en nu kan iedereen gewoon reageren op mijn posts: je hoeft je niet meer aan te melden bij het een of ander. Ik had toch iets verkeerd ingesteld staan :).

By the way: can I still pass this on as wall decoration or is this now officially OCD? (But this time it's actually got a purpose! Well, the tube map has at least...)


No comments:

Post a Comment