8 November 2009

Dingen die opvielen in de week van: 2 - 8 November


Week 2: Biscuits & mice

Wanneer je stagebegeleidster Nederlands is, en ze net terug is van zwangerschapsverlof, moet er uiteraard getracteerd worden op ‘biscuits & mice’ (die volgens Wikipedia overigens gegeten worden om de lactatie te bevorderen, ja zo leer je nog eens wat). “Do they come in blue for boys?” “Yes.”  *Algehele lachstuip onder de Engelsen*.

Vrijdagavond met Vika (Amon en Curry), Dvala, Jeff, Övlo en Knubbig door letterlijk half London gelopen. Yup, ik heb de Ikea ontdekt. En ik moet zeggen dat het niet heel makkelijk is om met een bureau, klapstoel, beddegoed en een lamp door London te manoevreren ook al kun je praktisch alles met het openbaar vervoer doen.

Nieuw bureau dus op weer een nieuwe  kamer, nu midden in Camden vlakbij de plaatselijk Sainbury’s die slechts geopende is van 6am to midnight every day. Hoezo mensen die klagen dat 22.00 uur veel te laat is voor de AH om open te zijn?

Wat betreft mijn felbegeerde Engelse accent: één van mijn flatmates is een luidruchtige Amerikaanse (zijn er dan rustige Amerikanen?), op stage deel ik een kamer met een Ierse en in de onderzoeksgroep waar ik in meewerk zit een Schotse. Yup, dat wordt een interessant accent.

En ik heb gezondigd: in Soho zit een Nederlandse pub, en ik moest toch echt even aan de erwtensoep.

En natuurlijk dit weekend even door Oxford Street gelopen nu Jim Carrey afgelopen week overgevlogen was om de kerstverlichting daar aan te zetten, en ik moet zeggen, it’s a sight to be seen. Harrods was al indrukwekkend, maar met twee hele straten vol kerstverlichting (behalve Oxford Street is Regent Street ook maar meteen even meegenomen)  kom ik in ieder geval aan superlatieven tekort. Je zou zeggen dat je daar niet meer over zou kunnen komen, ware het niet dat Jarvis Cocker aankomende dinsdag een hoola-hoop workshop gaat geven.


Op verzoek een aantal foto's van mijn kamer/flat:

De woonkamer (met was...)


De keuken


Mijn kamer (mijn kamer is net te klein om er een fatsoenlijke foto van te kunnen maken)


Nog een keer mijn tafel (met door half London heen gesleept bureau)


De buitenkant van de flat (woon op de eerste verdieping, maar mijn raam is aan de andere kant)


Onze 'driveway' :) (met waak-eekhoorns)

Tenslotte: ik heb inmiddels mijn eigen Facebook pagina (al begrijp ik nog niet helemaal hoe die werkt...), ik heb een adres en een nieuw telefoonnummer (mail me maar als je het wilt weten!), Skype is werkende en mocht er nog iemand overwegen om langs te komen: we hebben een logeerbed in de woonkamer (achter de was op de foto) en twee comfortabele banken dus je kunt altijd blijven slapen! Kosten: een pak stroopwafels :)

No comments:

Post a Comment