21 December 2009

Last weekend in London

sNOw

Well, at least before I go home before Christmas. Sorry, Nederlands. Even switchen. Maar dit is was mijn laatste weekend in London dit jaar. Niet dat het erg bijzonder was, alleen bijzonder koud. En ook alleen koud. Sneeuwen heeft het hier namelijk de hele week nog niet gedaan, ondanks wat er schijnbaar op het nieuws is. Ja, in London sneeuwt het wel, maar in Central London dus niet (betekent dat dat London zo groot is dat verschillende delen van London hun eigen klimaat hebben ontwikkeld?).

Wat wel leuk is zo aan het eind van december, zijn de nieuwsoverzichten. En dan vooral het Britse aspect van die nieuwsoverzichten. Okay, aan Obama zal niemand ontkomen, en de Britten moeten natuurlijk even het wereldkampioenschap van Jensen Button herhalen, maar wat ook prominent nog even voorbij komt is de headline slot van Blur op Glastonbury.

En dat brengt me meteen naar de National Portrait Gallery waar ik gisteren was, en waar je Blur ook zomaar tegen kunt komen. Aan de muur dan (al woont Graham Coxon wel om de hoek ^^). Ook leuk: the Beatles to Bowie exhibition waar een magazine artikel hing met een interview met David Bowie. Hij was net twintig geworden en had zijn eerste twee eigen nummers opgenomen. Hij verwachtte er niet al te veel van en dacht niet dat hij heel bekend zou worden. Ook leuk was de kleding die er hing uit de jaren '60 (het was tenslotte een jaren '60 exposition) en verrassend veel leek op wat ik op dat moment aan had. Does that make me arty then?

So, woensdag vlieg ik terug naar Nederland voor een weekje, dus volgende week geen London-update. Om daarvoor te compenseren wel mijn eindejaarslijstje. Deze week al te volgen op: IKRS, of als je echt heel nieuwsgierig zou zijn (niet dat iemand dat is), dan is ie ook al te vinden op mijn Last.FM (oh, am I killing all the suspense now?).

No comments:

Post a Comment