13 December 2009

Dingen die opvielen in de week van: 7 - 13 december

Christmas Socials & Glasgow

Schaatsen, ik ben er niet zo'n held in, maar in Engeland blijk ik opeens talent te hebben voor schaatsen. Als in: ik schaatste iedereen op de schaatsbaan voorbij. Gelukkig was het een vrij kleine schaatsbaan waardoor ik geen rare dingen kon gaan uitproberen om mezelf alsnog voor gek te zetten. Misschien hebben ze nog een plekje in het Engelse Olympische team deze winter. En daarna moet je natuurlijk met de hele afdeling de pub in (daar draait het uiteraard allemaal om).

Deze week voor het eerst naar een 'secret gig' geweest. Niet dat ik wist dat het geheim moest zijn, het werd immers ruim van tevoren al aangekondigd op internet en ik had alle tijd om een kaartje te kopen. Nee, ik denk dat het secret er in zat dat de ruimte schrikbarend klein en airco-loos was. Wat wel een hele goede sfeer opleverde. Review van Beach House (dat was de band die optrad) komt verderop in deze week nog langs.

En dan in het weekend op naar Glasgow, met de trein van 7.30. Ja, dat is een beetje vroeg. Helemaal als er om 6 uur dan iemand doedelzak aan het spelen is ergens in de flat. But you've just got to admire the irony, don't you? En het leukste is dan nog dat de trein om 7.30 uur gewoon op het platform blijft staan: de machinist is ziek, we moeten even wachten op een andere. Niet dat een vertraging van een kwartier heel veel uitmaakt op een reis van 4,5 uur.

En dan gaat de trein bijna heel Engeland door, waarbij verrassend weinig grote steden aan worden gedaan. Birmingham, Liverpool, Manchester, we komen er bij in de buurt maar weten alles netjes te vermijden. Het uitzicht is er in ieder geval wel beter om: van plat naar steeds meer heuvels en lakes (in het Lake District uiteraard). Jammer dat Schotland in een constante haag van dichte mist is gehuld waardoor ik van dat land niet zo heel veel zie. But it adds to the atmosphere.

En wat is het eerste wat je in Glasgow ziet op het station? (Behalve Mieke natuurlijk die me al op stond te wachten) Een Nederlandse bloemenwinkel. Verder vooral stad (heerlijk rustig), musea (kunst en Doctor Who exhibitions ^^), een kathedraal, en de universiteit gezien. En een police box. Voor alle niet Doctor Who-fans (iedereen dus): dat is iets van Docter Who. Foto's volgen nog.

No comments:

Post a Comment