8 June 2009

Clip van de dag 10 juni 2009

‘Nantes’ van Beirut! De dit jaar uitgekomen EP’s van Zach Codon zijn alweer een beetje in de vergetelheid geraakt, maar het vorige album The Flying Club Cup, waar dit nummer ook van afkomstig is, is er eentje om niet te vergeten. Mijn computer stond het mij niet toe om mijn jaarlijstje van 2007 te bewaren, dus de precieze plaats waar dit album stond in mijn top 10 kan ik u niet meer vertellen, maar wel dat het album dat jaar dus hoog eindigde. Mede door dit nummer, hier in een door Vincent Moon gefilmde live versie met containers als drumstel en helaas ook wat gemompel van ongeïnteresseerde terrasbezoekers die in Parijs niet zitten te wachten op een gratis optreden van de jonge zanger. Jong, want toen hij dit album uitbracht was hij pas 20. En The Flying Club Cup zou zijn tweede goed ontvangen album worden. Zoals gezegd werd deze clip opgenomen door Vincent Moon, en wel als Take Away Show voor La Blogotheque, een site waar wel meer van dit soort juweeltjes te vinden zijn, zoals sessies waarbij Sufjan Stevens op het dak wordt gezet om een nummer spelen, Foals die hun nummers acoustisch brengen of grootmachten als R.E.M. die een paar nummers brengen. Ze zijn inmiddels gevorderd tot sessie nummer 97, dus wanneer je jezelf een middag zou vervelen heb je heel wat sessies om door te spitten.

No comments:

Post a Comment