18 April 2009

Clip van de dag 19 april 2009

En de clip van vandaag is...

*tromgeroffel*

‘Don’t upset the rhythm (go baby go)’ van The Noisettes! Iets meer dan 2 jaar geleden zag ik the Noisettes nog live, in het voorprogramma van Muse, met frontvrouw en bassiste Shingai Shinowa in een gestreepte leren broek. Ze deden hun naam eer aan met nummers als ‘Scratch your name’ en ‘Don’t give up’. Deze week zal het nieuwe album ‘Wild young hearts’ verschijnen, en daarvoor is de leren broek ingeruild voor een heel wat korter, glanzender exemplaar, en is het trio uitgebreid met achtergrondzangeressen en een strijkersectie. Ik heb toch even moeten opzoeken of er niet toevallig een tweede band was met dezelfde naam, want de band die ik heb gezien herken ik hier bijna niet in terug. Dat het album anders zou klinken was al te horen op de eerder uitgebrachte single ‘Wild Young hearts’, maar dat ze zo poppy en dansbaar konden klinken had denk ik niemand verwacht. Niet dat dat slecht is, in tegendeel zelfs! It just takes some getting used to. Wat ook blijkt uit het feit dat er wel twee officiële clips van het nummer bestaan, die ik allebei kies te negeren door voor de live versie bij Jools Holland te gaan.

No comments:

Post a Comment